czech version english version
Pro pravidelné zasílání novinek a změn
v rozvrhu cvičení vyplňte svůj email:
 

jóga

Lekce Hatha Jogy v Praze


90 minutová Hatha Yoga s Vishnu v Praze

KDY: Uterý 30. Října v 19:00 

KDE: Welness Yoga Studio (Pavecká 12, Na Výtoni, Praha 2)

Detail Akce na Yoga Point


 

 

Co je joga

Joga je prastará věda o člověku. Její metody pomáhají dospět k harmonii ve vztahu k sobě I ke svému okolí, k nalezení vnitřního klidu, k sebepoznání, pochopení a moudrosti.  Joga není náboženství, je to spíše filosofický směr.

 

Proč právě joga

Nabízí nám metody, díky nimž se náš život stane kvalitnéjší, stastnější í a smysluplnější. Většinou se začneme zajímat o jogu, když nás bolí záda či klouby a hledáme nějakou zdravou a bezpečnou formu fyzického cvičení.  Jindy jsme vystresovaní, neklidní, neštastní a nespokojení a hledáme něco, co nám pomuže nalézt vnitřní klid, harmonii a smysl. Něco, co nás posílí a dá nám návod, jak toho dosáhnout.

Jak říkí Swami Vishnudevananda, zdraví je bohatství, klidná mysl je stěstí joga nám ukazuje cestu.

Joga má co nabídnout každému, at již nás zajímáme o jogu  jako fyzickou  aktivitu  k protažení a získání pružnosti těla, odstranění bolesti zad či  jako doplněk k jiným sportum,  ale i těm, kteří hledají sklidnění ,relaxaci a vnitřní klid.  Každý si najde své a záleží jen na nás, jak daleko na  na cestě s jogou vydáme.

 

Systém jogy v sobě zahrnuje

Fyzické cvičení  - asany

navrací zádum a celému tělu pružnost a sílu,, pomáhá od bolesti a blokací,  dodává energii, pusob   blahodárně na vnitřní orgány, krevní oběh, nervový a endokrinní system.

Systém jogových cvičení , provádí –li správně a vědomě, nabízí mnohem více než blahodárné učinky na naše fyzické tělo, ale stává se I cvičením mentálním a meditačním.

 

Správné dýchání - pranayama 

většinou dýcháme jen povrchově, nevyužíváme celou kapacitu plic. Cítíme napětí v šíji, ramenou, krku i horní polovině zad. nedostává se nám dostatek kyslíku. Jsme unavení a nevíme ani proč. Dýcháme-li správně, navrací se nám vitalita, napětí a unava se vytrácí. Pomocí jogových dechových cvičení mužeme kontrolovat vitální energii, tzv. pranu a tím i kontrolovat naši mysl a následně tím i naše tělo. Některá dechová cvičení nás nabijí energií, jiná nám pomohou se sklidnit, lépe zacházet s našimi emocemi a stresovými situacemi.

 

Správná relaxace

Jak naše tělo, tak i naše mysl jsou stále něčím zaměstnány a přestimulovány a my neumíme kvalitně odpočívat. Svaly jsou v neustálém napětí, neustále připrvené...i když právě nemusí nic dělat. A tak je to i s naší myslí...je stále připravena něco řesit, něco analyzovat. Abychom dosáhly rovnováhy mezi tělem a myslí, je nutné s naší energii nakládat ekonomicky. Nejlepší zpusob je naučit se, jak správně relaxovat. Kompletní relaxace nastává, když není konzumována prakticky žádná energie - prana. 

Správná relaxace se odehrává  na úrovni fyzické, mentální a duševní. Pomocí jogových metod lze tohoto stavu dosáhnout.

 

Správný zpusob stravování 

Z jídla čerpáme energii, pranu, to, co jíme, má vliv i na nasi mysl, naši psychiku. 

Podle jogínských principu je nejvhodnější strava vegetariánská, přírodní, jednoduchá, obsahující všechny potřebné výživné látky. To je pro ty, kteří se jogou zabývají vážně, nezbytné. Proto je vhodné se vyhýbat pokrmum a pochutinám, které tělo a mysl přestimulují a těžko pak lze  dosáhnout stavu klidné mysli a intelektuální bystrosti. Dalším duvodem k vegetariánství je cesta nenásilí, ahimsa, tedy neubližování jiné živé bytosti....

Vegetariánská strava ne každému vyhovuje, což je v pořádku. Duležitější je, abychom se stravovali vyváženě, zdravě a střídmě. Je dobré si uvědomit, že jíme proto, abychom mohli kvalitně žít, ale nežíjeme proto, abychom jen jedli.

Pozitivní myšlení a meditace - Vedanta and Dhyana

Když je hladina jezera klidná, dohlédneme až na dno. Je-li hladina jezera zčeřená a jsou na ní vlny, nevidíme nic. A tak je to i s naší myslí. Je neklidná a my nevidíme, co se uvnitř skutečně deje. Pomocí meditace se mysl sklidní a odpočine si. Přichází klid a poznání.

Meditace příznivě ovlivňuje nejen stav naší mysli, ale i naše fyzické tělo. Odstraňuje stres a napětí, sklidňuje emoce, pomáhá nám žíti více vědomě samy se sebou i se svým okolím, zlepšuje kvalitu spánku, snižuje uzkosti, zlepšuje koncentraci.  Meditací zbavíme mysl od zbytečného balastu,  myšlení se projasní. To vše se promítně i na našem celkovém zdraví.

Abychom dosáhli stavu trvalého  stěstí  a vnitřního klidu, musíme nejprvě vědět, jak sklidnit mysl, jak se naučit soustředění , jak obrátit mysl dovnitř...

Existuje mnoho meditačních technik, at již jogových, budhistických či jiných, všechny však mají jeden cíl......sklidnit mysl, naučit se prožívat přítomný okamžik,  najít odpovědi, které hledáme a tím přispět ke šťastnějšímu životu.

 

 

Více najdete brzy v sekci Meditace 

Lekce Hatha Jogy v Praze


Je to tady 90 minutová Hatha Yoga s Vishnu v Praze

KDY: Uterý 30. Října v 19:00 

KDE: Welness Yoga Studio (Pavecká 12, Na Výtoni, Praha 2)

Detail Akce na Yoga Point


1
www.joga-tabor.cz / helena@jogatabor.cz   
tvorba www stránek: www.kali.cz